Veelgestelde vragen (FAQ'S) :

Onze webshop is enkel voor particulieren. Handelaren en BTW-plichtigen dienen te bestellen via mail per officiële bestelbon.

Is jullie hele web assortiment ook beschikbaar in de winkel?

Helaas hebben wij door de omvang van ons assortiment niet de mogelijkheid alle artikelen in de winkel te presenteren of op stock te hebben, maar geen zorgen! Als je een artikel wilt hebben dat niet op voorraad is in onze winkel, kan het gewoon door ons besteld worden op voorhand. Neem daarom altijd even contact op met onze klantendienst (info@hetvoederhuisje.be of 0032 11 76 81 92)

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Ik ben een handelaar of heb een BTW-nummer en zou graag bestellen bij Het Voederhuisje, wat moet ik doen?

Handelaren of bedrijven met een BTW nummer kunnen hun bestelling doorgeven aan Het Voederhuisje via mail.
Hetzij via een bestelbon hetzij via een offerte aanvraag. Wij zorgen er dan voor dat je de juiste prijzen ontvangt en de bijhorende factuur.

Ik wil een bepaalde kleur kiezen bv. van ringen, hoe moet ik dit doen?

Indien je iets in een bepaalde kleur wil bestellen zoals bv. Ringen, dan klik je eerst op het betreffende item. Je komt dan in een scherm waar rechts van de afbeelding “KIES JE KLEUR” staat. Hier kan je een bepaalde kleur kiezen, door even met de muis over de kleur te gaan zie je over welke kleur het gaat. Voor gemengde kleuren klik je op de donkerblauwe kleur die als laatste staat. Door op de kleur te klikken en daarna “TOEVOEGEN AAN HET WINKELMANDJE” te klikken kies je je gewenste kleur. Je krijgt dan een scherm waarin staat vermeld dat je deze kleur in je winkelmand hebt toegevoegd. Door op “GA DOOR MET WINKELEN” te klikken kan je nog andere kleuren bestellen of andere items.

Hoe snel kan ik goederen in huis hebben die niet voorradig zijn bij jullie?

Onze dag van bestelling is in de meeste gevallen op dinsdag. Bestellingen op dinsdag vóór 12u00 geplaatst kunnen vaak sneller geleverd worden indien de goederen voorradig zijn bij de leverancier. (deze regel geldt niet voor alle producten)

Waarom verstuurt Het Voederhuisje voornamelijk met B-post?

Bij B-post wordt ernaar gestreefd om binnen de 24u (na afgifte van het pakket in een B-post punt) uw pakket af te leveren (binnen BE).
Via B-post kan je kiezen tussen leveren aan huis of leveren bij één van 1250 afhaalpunten van B-post.
Zie de mogelijke afhaalpunten via deze link : http://www.bpost.be/site/nl/business/customer_service/search/pos.html
Leveren aan een afhaalpunt heeft het voordeel dat u uw pakketje kan afhalen wanneer u het past.

Waarom geen gratis verzending bij een bepaald bedrag?

Dit is heel eenvoudig : Wij rekenen de gemaakte kosten voor het verzenden van een pakket/levering aan. Deze moeten nu eenmaal betaald worden. De meeste webshops rekenen dit door in hun prijzen van goederen en rekenen dan geen transportkosten aan, maar wij vinden dit een oneerlijke handel. Mensen die bij ons bestellen krijgen allemaal dezelfde voorwaarden. Wij houden deze kosten liever open en eerlijk. Zo weet u wat het kost om te verzenden en wat de goederen kosten. 

Ik heb een grote hoeveelheid voeders nodig of mijn pakket zit boven de 18 kg, wat nu?

Geen probleem, dit zal door ons eigen transport bij u aan huis geleverd worden. Wij nemen contact met u op en zullen u ook onze maandelijkse routeleveringen uitleggen. U kan dan gewoon na deze mailing uw bestelling via de webshop of via mail doorgeven en wij brengen u op de hoogte van de juiste leverdatum en uur. Het Voederhuisje komt dan persoonlijk leveren, geen transportfirma of koerierdienst.

Ik heb een broedmachine besteld hoe wordt dit geleverd?

Broedmachines onder de 500 Euro worden met B-post geleverd.
Broedmachines boven de 500 Euro worden door ons persoonlijk geleverd met ons eigen transport en op afspraak.
Of mits een extra bedrag voor Garantie voor levering met de koerierdienst.

Herstellen jullie ook broedmachines?

Ja. Broedmachines van R-Com, Fiem en MS.
(MS machines wordt bij MS zelf uitgevoerd, transportkost 20 Euro)

Indien de broedmachine niet aangekocht werd bij Het Voederhuisje wordt er standaard een opstartkost van 30 Euro/excl. BTW gevraagd.
Indien aangekocht bij Het Voederhuisje en meebrengen van het bewijs van aankoop vervalt deze opstartkost.

Wij verwittigen steeds onze klant vóór we de herstellingen uitvoeren en geven de prijs door van het onderdeel.
Werkuren is moeilijk in te schatten. Bij verwisseling van bepaalde onderdelen moet de machine gekalibreerd worden.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is geaccepteerd?

Zodra je bestelling bij Het Voederhuisje binnenkomt, ontvang je via e-mail een bevestiging met alle gegevens van je bestelling.


Ik heb geen orderbevestiging ontvangen per e-mail?

Controleer of je je juiste e-mailadres hebt ingegeven of neem contact op met onze klantenservice info@hetvoederhuisje.be
Kijk ook altijd even tussen je SPAM berichten, soms worden deze mails als SPAM gezien.


Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten?

De binnengekomen bestellingen worden met spoed en uiterlijk binnen 15 werkdagen verwerkt tenzij er een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, proberen we zo vlug mogelijk contact met je op te nemen per mail of telefonisch. Als de levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zullen wij je op de hoogte brengen en een vervangend artikel voor stellen. Hiervoor wordt steeds eerst je het akkoord gevraagd. Na akkoord zullen wij pas de bestelling verzenden. Als je betaling is ontvangen, zal de levering gebeuren volgens de door jou gekozen verzendmethode.

Er zijn 3 mogelijkheden:

* Afhaling binnen de 7 werkdagen na bestelling tijdens de openingsuren of op afspraak: telefonisch : +32 477 40 66 44 of
+32 11 76 81 92 of via mail :  info@hetvoederhuisje.be Afhaaladres: Truibroek 83 – 3945 (Oost-)Ham

* Levering met B-post (zie ook faq waarom verstuurd Het Voederhuisje voornamelijk met B-post?)
* Levering aan huis vanaf 25 kg gebeurd in onderling overleg telefonisch of per mail met ons.

Waarom zie ik mijn bestelling niet meer terug?

Als je als "GAST" (dwz. zonder in te loggen of aan te melden) iets besteld op onze webshop zal je je bestelling niet kunnen opvolgen.
Je zal wel een mailtje ontvangen indien je pakketje verzonden is maar je zal je bestelhistorie niet kunnen terugvinden, hiervoor moet je je aanmelden als "KLANT".